PR / Broj 38 / Svibanj / 2011.

Jezero gdje su šarani i dobra zabava zagarantirani

Sve je počelo kad sam sa prijateljima Svenom i Denisom lovio na jesenskom kupu u Severinu prošle godine. Kup se održavao na sad već bivšem malom jezeru pored zamišljenih granica novog jezera. Izvukli smo posljednju poziciju na stazi koja je graničila s novim kopom budućeg jezera. Tijekom cijelog natjecanja pogledavao sam taj novi kop kojem je samo falila voda jer je sve ostalo već bilo sređeno i razmišljao kako će biti dobro loviti na tom novom jezeru. Natjecanje je završilo, a ja sam se odmah uputio u obilazak budućeg jezera. Kanali, trava i otoci dali su naslutiti da ribolov neće biti lagan, ali da će upravo zbog toga biti vrlo zanimljiv…

Konačno na novom jezeru

Početkom godine preko foruma pratio sam kako napreduje uređenje novog jezera i divio se entuzijazmu i zalaganju ljudi koji su se tog posla primili. Svakim danom gledao sam nove fotografije ljudi koji u veljači i ožujku gaze u vodu, kopaju kanale da novo jezero napune vodom, skupljaju, broje i mjere ribu te ju puštaju u njen novi dom. Jedva sam čekao da se jezero konačno otvori i da se na njemu počne loviti, a kad su na forumu objavljene fotografije prvih riba za mene je to značilo samo jedno: prvom prilikom idem tamo loviti!

Tako je na kraju i bilo. Čim mi se ukazala prilika utrpao sam stvari u auto, poveo prijatelja Mladena i zaputio se prema Bjelovaru, pa onda još malo dalje do Severina. U razgovoru s prijateljem Predragom koji tamo lovi saznao sam da riba dobro prima i da je vrlo borbena. To je bilo sve što sam trebao čuti.

Stigli smo na jezero, raspakirali pribor te krenuli s hranjenjem. Već pri prvim izvlačenjima Red Mamme iz vode dopratila ju je štuka, po našim procjenama metrašica i sve nas ostavila u nevjerici, a mene i pomalo ljutim na samog sebe jer sam prvo rekao da ću uzeti, a onda namjerno ostavio špinerski pribor kod kuće. Brzo smo se pribrali i nastavili loviti šarane. U početku nisu bili pretjerano zainteresirani za naše mamce i baš kad me počela popuštati euforija oko toliko željenog ribolova, riba ju je ponovo vratila na jedini mogući način. Grizevima! To poslijepodne smo gotovo svakih 45 minuta ulovili jednog šarana. No jedan griz od svih tih mnogobrojnih bio je poseban. Ne toliko po samom grizu, koliko po ribi koju sam uhvatio. Naime, na već spomenutom prošlogodišnjem natjecanju uvjerio sam se u veličinu amura koji tamo plivaju. Doslovno nema manjeg od metra! Želja mi je bila uloviti barem jednog takvog. To se, pretpostavljate, i ostvarilo. Nakon 10-tak minuta drila moj je prvi (a nadam se ne i posljednji) severinski amur završio u podmetaču! Bio sam presretan što sam ulovio takvog amura, a još sretniji kad mi je Predrag rekao da je to prvi ulovljeni amur u novom jezeru! Poslikali smo ga za uspomenu i vratili natrag u Severin. Što se mene tiče, mogli smo već tad otići kući jer sam ulovio ono što sam htio. S tim se nije slagao Mladen koji je šarane lovio kao na traci jednog za drugim. Zdravi, borbeni šarani pružali su nam užitak u drilu sve do kasno u noć kad smo odlučili izvaditi sisteme na suho i odspavati do jutra. Ujutro, točnije, oko 11 sati, izašli smo iz šatora i ponovo zabacili štapove. Počeli smo polako pakirati stvari, a u tome su nas povremeno ometali grizevi šarana koji su se svim silama trudili da ostanemo što dulje. Još koji dril do kraja ribolova kao poziv na skori povratak i ribolovu je došao kraj. Putem do Zagreba misli su nam još uvijek bile u Severinu, ali sutra je novi radni dan i ostaje samo želja za povratkom u dogledno vrijeme.

Regule

Što se režima ribolova tiče, članovi ribolovnog društva mogu loviti svaki dan, a gosti uz prethodnu najavu i provjeru da li ima slobodnih mjesta na broj telefona 098/784-726. Ribolov za goste dopušten je petkom, subotom i nedjeljom. Dnevna dozvola za ovo po mnogo čemu posebno jezero iznosi 90 kn. U ribolovu je obavezno korištenje prostirke, adekvatnog podmetača sa mrežicom sitnog oka, antiseptika te udice bez kontra-kuke. Režim C&R vrijedi za sve vrste riba, bez obzira na veličinu i težinu.

Na što smo lovili?

S obzirom da sam već lovio ribe koje plivaju u ovom jezeru (ali dok su plivale u manjem) znao sam na što grizu, ali ovaj put sam se odlučio za drugačiji pristup. Moj cilj u ovom ribolovu bio je prvenstveno uloviti amura. Vidio sam njihove dimenzije, vidio sam kako se bore, ali nisam ih imao prilike uloviti. Stoga, kukuruz aromatiziran ekstraktom jagode bio je naš mamac No.1. Kukuruzom smo nahranili lijevi dio pozicije na kojoj smo lovili, između pojasa trave i kanala koji se proteže usporedno s obalom. Upravo na kukuruz smo i imali najviše grizeva, a svega nekoliko na boilu. Boilama smo lovili ispred pojasa trave i u travi ispred nas. Na samom početku ribolova bacio sam oko 2 kg mješavine kukuruza, konoplje, šećerca, peleta, te trganih i cijelih boili na to hranilište u travi te nekoliko kilograma kukuruza na drugo hranilište lijevo uz navedeni pojas trave. U tijeku ribolova samo smo bacali velike pva mrežice punjene istim mamcima kao i u prihrani. Prvu ribu smo ipak ulovili na Nutrabaitsovu Pineapple N-Butyric pop up boilu van hranilišta. Primijetili smo da se riba javlja desetak metara van hranilišta gdje je bio zabačen kukuruz i tamo zabacili spomenuti mamac. Već nakon nekoliko minuta Mladen je ulovio prvu ribu kampanje. Što se tiče kukuruza, lovili smo isključivo na balansirane sisteme. Tri zrna kukuruza na dlaci i jedna žuta spužvica ili četiri zrna kukuruza i jedna i pol spužvica bili su naši aduti ovaj put. Kompletan mamac je bio izbalansiran i stajao je na dnu kao stupić, što je još dodatno pridonijelo vidljivosti mamca. Od boila nismo koristili svoje domaće već Starbait i Dynamite Bait gotove boile. Od Starbaitsa na raspolaganju su bile Instant Frenzy, Hot Demon, Instinct Factor, Red Hot Chilli promjera 14 mm, a od Dynamite Baitsa Squid i The Source promjera 10 mm. Kao i obično naš favorit – Starbaitsova Instant Frenzy boila ulovila je nekoliko riba.

Kako do jezera?

Jezero u Severinu nalazi se 12 km udaljeno od Bjelovara u pravcu Daruvara. Oni koji idu iz Zagreba trebaju samo slijediti putokaze za Bjelovar. Kad dođu u Bjelovar tad treba pratiti putokaze prema Daruvaru. Nakon 12 kilometara primijetit ćete znak Severin. Tad ste ušli u istoimeno selo. Dolaskom u centar sela Severin skrećete lijevo i nakon 1 km kod mrtvačnice i vatrogasnog doma skrećete desno i vozite 550 m do groblja i tu opet skrenete lijevo na poljski put. Nakon toga ima još 550 m do račvanja putova gdje skrenete lijevo i nakon 300 m ste na vodi. Put nije ni približno kompliciran koliko se možda čini. Dokaz je taj što smo Mladen i ja jezero pronašli iz prvog pokušaja i to po mraku, a izgubili se na povratku u Zagreb usred bijela dana!

Čemu se nadati u novom jezeru?

Novo jezero iskopano je u ljeto 2010.god. Površine je 3,6 ha, a punjeno je vodom iz prirodnog izvora uz pomoć pumpe. Punjenje je trajalo sve do pred kraj ožujka 2011.god. Čim se jezero napunilo vodom skupina entuzijasta velikim je naporima i neprekidnim radom svu ribu (osim američkog somića- patuljana, cvergla i babuške) nekoliko dana prebacivala iz starog jezera u novo. U jezeru trenutačno pliva oko 2300 kg šarana prosječne težine 5.50 kg (taj prosjek je bio u ožujku kad su sve ribe izvagane i prebačene u novo jezero), 56 amura od kojih je najmanji oko 10 kg, 20 štuka prosječne težine oko 4 kg te nešto linjaka i smuđeva. Najveći šaran je na prebacivanju imao 14.50 kg, a 30.04 kad je ulovljen težio je 16.20, što dokazuje da se riba vrlo dobro prilagodila na nove uvjete i novo stanište. Najveća štuka imala je 8.50 kg a najveći amur 15.40 kg. Sve navedene težine su evidentirane na prebacivanju, a iz zadnjih ribolova vidljivo je da je riba odlično napredovala i dobila na težini. Prosjek ulovljenih riba u našem ribolovu bio je oko 6.5-7 kg. Što se mrijesta šarana tiče, on je uspijevao i u starom jezeru, te se čelnici ŠRD Slavija-Severin nadaju da će se nastaviti mrijestiti i u novom jezeru jer ima dovoljno uvjeta za mrijest. Također je uočen velik broj malih štuka od svega nekoliko centimetara kako se zadržavaju blizu obale, što dokazuje da je i mrijest štuke uspio. U dogledno vrijeme planira se odmuljivanje starog jezera koje je trenutačno bez vode te spajanje s novim, postojećim jezerom. Na taj način dobit će se jezero od približno 5,5 ha veličine te s popriličnim brojem ribolovnih pozicija. Prema svim željama i nastojanjima tamošnjih ribolovaca takvo što moglo bi se ostvariti već do kraja ove godine.