PRM / Broj 8 / Travanj / Svibanj / Lipanj / 2015.

Nakon izvrsno primljenih modela 470 i 530 iz tvrtke Barracuda brodovi stiže nam ono čemu su se mnogi nadali – zlatna sredina, odnosno model Barracuda 500

Model Barracuda 470 definitivno spade među bestsellere na našem tržištu. No, iako taj model nosi oznaku 470, prostorno zapravo zadire u kategoriju gumenjaka od pet metara. Model 530 jednako tako prostorno zadire u višu kategoriju od one u kojoj se brojčano nalazi, a jaz između dva modela je dosad bio prevelik. Barracuda 500 brojkama se savršeno uklapa među postojeće modele, a ponudom prostora zadovoljit će one kojima je model 470 bio premalen, a 530 prevelik, preskup…

Dizajnerski prepoznatljiva kao i sve Barracude, Barracuda 500 teško će ostati neprimjećena ili zamijenjena za neko drugo plovilo. Ono što i ovu Barracudu razlikuje od sličnih proizvoda jest činjenica da, iako je ovo malo plovilo, njegovoj izradi pristupilo se sa puno promišljanja i ugrađivanja dugogodišnjeg dragocjenog iskustva u proizvodnji.

Tehnički podaci:

Dužina: 500 cm
Širina: 245 cm
Težina: 350 kg
Spremnik goriva 90 lit.
Spremnik vode 55 lit.(opcija)
Broj komora: 5
Materijal tubusa: Hypalon ORCA 828
Dijametar tubusa 55 cm
Max snaga motora 60 – 100 HP

Chris standing up holding his daughter ElvaChris standing up holding his daughter ElvaChris standing up holding his daughter ElvaChris standing up holding his daughter Elva

Personalizacijom do idealne Barracude

Ovisno o ugrađenoj opremi Barracuda 500 u potpunosti će ispunjavati sve zadaće koje su joj namijenjene. Osnovno opremljena spartanska varijanta najzanimljivija će biti upravo podvodnim ribolovcima i jedriličarskim klubovima, dok se montažom opreme sa podužeg spiska na kojem se nalazi čak i tikovina, plovilo može u potpunosti personalizirati. Jedan od aduta ovog plovila je svakako i veliko sunčalište koje mjeri čak 200cm u dužinu. Veliko krmeno spremište „progutat“ će sve jastuke, a naći će se mjesta i za ostalu opremu. Uz krmeno, na plovilu se još nalazi veliko pramčano spremište koje je opremljeno plinskim amortizerom – sitnica koja podiže ukupan dojam i znatno pridonosi komforu na plovilu. Do još jednog velikog spremišta dolazi se preklapanjem konzole.

Osim što služi kao spremište, preklapanjem konzole pristup električnoj instalaciji vrlo je jednostavan pa svaka promjena koja se želi napraviti (promjena instrumenata, montaža novih uređaja, pregled instalacije i sl.) bit će i napravljena bez puno muke. Dimenzijski konzola odgovara plovilu, no budući da je konzola na ovakvom plovilu zapravo centralno mjesto, osobno bih volio vidjeti možda malo predimenzioniranu konzolu, koja osim što nudi obilje prostora za montažu instrumenata, pretinaca za odlaganje sitnica, onda nudi i odličnu zaštitu od vjetra u plovidbi. Iako spremišta ne fali jer se u konzoli nalazi jedno manje spremište te dva dugačka spremišta u bokovima, od vjetra će u potpunosti biti zaštićena samo jedna osoba.

Paprena kombinacija

Gledajući Barracudu 500, primjećuje se da je plovilo dobro izbalansirano, a primjetna je njena širina od 245 cm. Za ulazak na plovilo predviđeno je gazište preko kojeg je ulazak na plovilo puno sigurniji nego kad se gazi direktno na tubuse, a jednako tako tubusi se ne oštećuju. Pramčano gazište opremljeno je koloturnikom za sidro te sa dvije predimenzionirane bitve. Krmena bočna gazišta opremljena su sa po jednom istom takvom bitvom i rukohvatom kojim će se poslužiti svatko tko se nalazi na krmenoj platformi. Iako je Barracuda 500 predviđena za montažu motora do 100 ks, kakav je i bio montiran na testiranom primjeru te je Barracudu 500 pretvorio u pravu sportsku jurilicu, bit će zanimljivo vidjeti performanse s motorima od 60-80ks koji bi trebali zadovoljiti veliku većinu korisnika, a sa kojima je Barracuda 500 financijski manji zalogaj.

Honda BF100 najnovije generacije Barracudu 500 u čas ispucava do gotovo 42čv, a eksplozivnosti ne manjka ni u jednom režimu rada. Kombinacije laganog plovila i jakog motora osim što su zabavne uvijek su i ekonomične. Budući da sa tek 3500 okr./min. Barracuda plovi 23čv jasno je da motor radi potpuno rasterećeno i pritom troši vrlo malo goriva. Budući da su skipersko sjedalo i konzola pomaknuti prema krmi, plovidba će čak i po uzburkanom moru i visokim putnim brzinama ostati ugodna i bez špricanja. Barracuda 500 spremno sluša na svaki pokret kormila, a slično kao i kod manjeg modela vrlo je teško natjerati kapljice mora u unutrašnjost. Osim spomenutoga, zapravo je Barracudu 500 teško usporediti sa manjim modelom, možda bi to bilo ispravnije učiniti sa većom sestrom, Barracudom 530. U kombinaciji sa 80-100 ks Barracuda 500 može postati i vrlo sposobna ljetna igračka za vuču skijaša ili tuba.

Nije tajna da smo mi u Praktičnom ribolovu zaljubljeni u gumenjake kao plovilo za ribolov. Brzi su, lagani i daju se za jednodnevni ribolov na prikolici prevesti i vrlo jednostavno spustiti u more tamo gdje ima ribe.

Chris standing up holding his daughter ElvaChris standing up holding his daughter ElvaChris standing up holding his daughter ElvaChris standing up holding his daughter Elva

Gdje je u cijeloj priči ribolov? Ono što je kod Barracude 500 najljepše je to da za koju se god verziju opreme odlučili, svaku je moguće prilagoditi i ribolovnim zahtjevima. Pogotovo oni koji prakticiraju sve popularnije tehnike jigging, kabure i inchikua ne bi trebali imati problema sa iskoristivosti plovila. Uz malo personaliziranja i postavljanja nosača za štapove i eventualno bazena za živu ješku, Barracuda 500, kako joj ime i sugerira, može postati pravi lovac i priuštiti vam obilje zadovoljstva u obiteljskim kupanjima, izletima ili pak ribolovu.

Performanse:

Okr. / min čv.
700 5,8
1500 6,9
2000 7,6
2500 12,9
3000 13,7
3500 23
4000 29,8
4500 34
5000 37,1
5500 40
6000 41,4

Plovilo Barracuda 500 proizvodi i prodaje:

Plovilo Barracuda 500 proizvodi i prodaje:
Barracuda brodovi d.o.o.
Ježdovečka 74, 10250 Zagreb (Lučko)
www.barracuda.hr
GSM.: 00385 98 980 1265

Chris standing up holding his daughter Elva
Niti jedan dio Praktičnog ribolova i Praktičnog ribolova more ne smije se reproducirati bez pisane dozvole izdavača. Uredništvo ne odgovara za stavove i moguće krive navode u autorskim tekstovima. Copyright © 2023 Praktični Ribolov | Sva prava zadržana