KABURA + INCHIKU = „KACHIKU“

PRM / Broj 8 / Travanj / Svibanj / Lipanj / 2015.

„Nije potrebno izmišljati ništa novo, dovoljno je gledati što drugi rade pa raditi to isto, jednako dobro ili eventualno za nijansu bolje“

Piše: Milan Maleš
www.facebook.com/milaneze.experience
Foto: Joe Young

Iz dosadašnjih tekstova već ste mogli vidjeti da sam potpuni zaluđenik inchiku tehnike. Nasuprot tome kabura mi nikad nije legla, malo sam pokušavao bez uspjeha pa naposljetku odustao. Nisam ni pomišljao da će me ponovo zainteresirati dok nisam naišao na najavu nove kabure za 2015., poznate Yamashite, koja mi je automatski privukla pažnju iz više razloga. Prvo, to zapravo nije čista kabura već nekakva fuzija kabure i inchiku, varalica sa okruglim tijelom kabure i suknjicom od silikonske lignjice (octopusa) kakvu koristi inchiku. Drugo, ova varalica je dovoljno jednostavna da ju mogu pokušati iskopirati u kućnoj radinosti, a nema većega gušta i ponosa nego kad ulovite ribu na varalicu koju ste sami izradili. Kad pogledate ovu varalicu sve osim olovne glave je zapravo potrošni materijal lako nabavljiv u svakom dućanu ribolovne opreme.

Ako riješim glavu riješio sam varalicu. Kako mi naručivanje izrade razne brodske opreme po narudžbi u lokalnim mehaničarskim radionicama nije strano, odlučio sam dati izraditi i kalup za olovnu glavu. Financijski gledano to je početni trošak koji će se ispeglati kroz nekoliko varalica, a tehnički gledano to je malo matematike i skica na papiru. Htio sam glavu od 100 g pa sam krenuo od formule za volumen kugle i gustoće olova, uzeo u obzir da nije prava kugla već odsječena s obje strane i došao do mjera koje sam unio u skicu. Komiška radiona Salutica se iskazala i napravili su mi divan kalup iz kojeg izbacujem olovnu glavu s već formiranom rupom prilikom lijevanja tako da nema naknadnog bušenja. Spremna za korištenje direktno iz kalupa. Pošto sam zaokruživao prilikom računanja masa je ispala 110 g, što mi je u granicama prihvatljivosti. Ostale elemente sam kupio pojedinačno i slaganje varalica moglo je početi.

Slaganje varalica

Za slaganje varalica koristio sam olovne glave iz vlastitog kalupa, silikonske lignjice, zamjenske trakice za kaburu koje se mogu kupiti zasebno, upredenicu 200 lbs, solid ringove i plastične perlice. Prvo sam pripremio predvez s udicama, tri u nizu, identično kao što radim za inchiku. Trakicu sam naslonio uz prvu udicu prilikom vezivanja da maksimalno pojednostavnim postupak. Potom sam napravio omču i krenuo formirati suknjicu. Potroši se oko pola metra upredenice po varalici.

Na omču sam prvo nanizao jednu perlicu kao graničnik i na nju silikonsku lignjicu. Treba se poslužiti komadom tanjeg najlona za provući debelu upredenicu kroz perlicu i lignjicu. Pošto sam u ovoj prvoj verziji koristio neobojenu olovnu glavu koja kao takva malo ili nikako ne pridonosi privlačnosti varalice, odlučio sam povećati privlačnost suknjice dodavanjem druge silikonske lignjice. Nakon nje sam nanizao još jednu perlicu da olovo ne naliježe direktno na silikon i suknjica je bila spremna.

Omču sam nakon provlačenja kroz olovnu glavu blokirao solid ringom i u ruci sam imao svoju prvu varalicu koju sam nekako refleksno prozvao „kachiku“ jer je napola kabura, a napola inchiku. Onako na prvi pogled bio sam prilično uvjeren da će loviti, samo ako bude imala dobre kretnje u moru. Uz ovu iritantnu zelenu napravio sam i još jednu diskretniju srebrnasto-sivu bez trakica, također s podsuknjom od fluorescentno žute lignjice. Istina, Yamashita u svojoj najavi predstavlja silikonske lignjice valovitih krakova tvrdeći da stvaraju privlačnije vibracije, ali ja sam bio uvjeren da će godinama prisutne klasične silikonske lignjice odraditi posao, mada nije problem izvesti tu valovitost što sam uspio postići, ali odlučio ne upotrijebiti u prvoj verziji. S te dvije varalice krenuo sam napraviti test na moru.

Izradite sami

Test

Nakon nekoliko dana praćenja vremenske prognoze najavljen je jedan sunčan s laganim vjetrom koji bi prema kraju dana trebao pasti u bonacu. Dobar dan za prvi test novih varalica. Uvjeren u uspjeh angažirao sam svog povremenog fotografa Joea Younga da dokumentira taj povijesni događaj. Plan je bio potražiti pagre na dubljim brakovima ili ravnim terenima s razbacanim kamenjem. Do pozicija smo vukli površinske panule koje su ostale nedirnute unatoč prisutnosti galebova i sivih kaukala, stanovnika otvorenog mora.

Po dolasku nisam gubio vrijeme, kratka procjena vjetra i kurenta pa na posao. Krećem sa srebrnasto-sivom varalicom dok zelenu, koju sam smatrao favoritom, ostavljam za kasnije. Prvo bacam oko na kretnje varalice ispod broda; vidno su manje izražene nego kod inchiku varalica, što je očekivano s obzirom na konstrukciju, ali svejedno kretnje postoje i čine se dobre. Puštam ju u modri bezdan. Prolaze prva spuštanja bez griza dok se Joe vrzma po brodu okidajući koji snimak u kaukale u prolazu. Odmah ga upozoravam da je to to, ovako će izgledati slijedećih par sati, uvjeti mi se čine dobri, varalica mi se čini dobra i sve što preostaje jest ustrajati i imati malo sreće. Prolazi prvih pola sata bez dodira ribe. Češljam teren, mičem se ovamo onamo, pomalo sam nervozan jer prije službene potvrde ne mogu biti siguran imam li dolje lovnu varalicu ili besmislen komad metala i plastike. A ta potvrda je riba u brodu. Vrijeme teče, želja raste. Sad ima već sat vremena kako mlataram štapom, čini mi se da je bio jednom neki dodir ali nečeg sitnog tipa kanjca. Tad me prene ozbiljan udarac. Vičem Joeu da je ovo definitivno bio griz i da bude u stanju pripravnosti dok varalicu puštam da ponovo propadne. Nije propala ni par metara, a struna se zaustavlja na krivoj boji! Zato među ostalim volim multicolor, vidim da se varalica zaustavila, a još nije na dnu, to može značiti samo jedno – riba ju je pokupila u propadanju! Zatvaram preklopnik i kontriram, ali potpuno u prazno.

Niti da sam osjetio kako je riba držala u ustima, ništa, jesam li poludio? Što se babi htilo to joj se i snilo! Otvaram preklopnik ponovo i opet isto, opet se zaustavlja, opet kriva boja! Sad znam da nisam lud i kontriram odlučno. Treća sreća. Riba! Iznenadni zamasi glave, isprekidani juriši… tipičan sparid. Rola pjeva, uživam. Ne žurim s borbom da Joe opali koji snimak, ali nastojim se ipak ne glupirati previše jer dok riba nije u brodu nemamo zapravo ništa. Računam da je pagar i sve čekam da klone ali ovaj je živahan do same površine. Pripisao sam to manje intenzivnoj borbi s moje strane, ali kad je izbio na površinu uzrok postaje jasan. Grabim ga špurtilom i ubacujem u brod. Nije pagar nego zubatac krunaš! Imamo ga Joe! Totalna euforija! Možeš biti samouvjeren koliko hoćeš, ali rezultat je rezultat; vlastita varalica, prvi test, riba nakon otprilike sat vremena. Mala pauza da se slegnu dojmovi i idemo dalje.

Mijenjam igrača, izvlačim srebrnog strijelca i dajem priliku iritantno zelenoj. Češljam okolne terene i nisam čekao dugo, a dolazi novi griz. Ovaj put sitna riba, vidi se po štapu da to nije ono što ciljam. Ipak, riba je riba i ubacujem u brod pauka mada bi mi draže bilo da nije ugrizao zbog sveprisutne sumnje da je za to vrijeme koje gubim na njega moglo zagristi nešto ozbiljnije. Vraćam se lovu ali splasnula je akcija. Primiče se zadnji sat do sutona, vrijeme odluke da li ustrajati tu ili se premjestiti negdje drugdje. Neki crv mi ne da mira i odlučim se maknuti na potpuno novi teren kakav me znao nagraditi šampjerom. Pali pilu. Nakon kraće vožnje novi teren, nova nada. Radim, trudim se, dajem život toj varalici ali bez rezultata. A baš bi sad legao šampjer da stavi točku na i. Odjednom griz i kratki juriš! Znam da je on ali od prevelike želje zaboravljam što sam pisao u prethodnim tekstovima. Zaboravljam da samo drži varalicu u ustima i zaboravljam kontrirati.

Prevario me onaj kratki juriš, mislio sam da je već zakvačen pa krenem s mekanim izvlačenjem, što je bila početnička greška i nakon dva metra samo mi ispljune varalicu. To je bio zadnji vlak koji je sad pobjegao, zadnja zraka sunca koju gledam zadovoljan, ali ipak s nekim osjećajem nedorečenosti. Glavno pitanje je odgovoreno; ovakva varalica definitivno lovi, ali sad se nameću brojna druga. Nameće se pitanje kakve rezultate će dugoročno ostvarivati u odnosu na inchiku i kako će odreagirati zubatac. Nameće se pitanje što bi bilo da obojim olovnu glavu i time dignem cijelu varalicu na jednu višu razinu. Pitanja na koja će odgovoriti neki budući ribolovi.