Test : Betina 500 – mala barka za veliki ribolov

5 min read

PR / Broj 42 / Rujan/ 2011.

Nakon klasičnog deplasmanskog guca Betine 490 iz radione Manikele dolazi nam i poludeplasmanski guc Betina 500. Zadržavši sve ono dobro od svoje prethodnice, Betine 490, ovaj mali kaić dobio je nešto prijeko potrebno svima koji se nisu uspjeli oduprijeti ubrzanom tempu života – brzinu.

Piše : Andrea Ferlin

Jednostavno i uporabljivo

Betinu 500 prije svega odlikuje jednostavnost uporabe, što je uvijek bila odlika brodica ovog tipa, no za razliku od svih sličnih ili manje sličnih prethodnika, Betina 500 je sposobna odraditi cijeli niz zadataka koji su prije bili rezervirani samo za veća i puno snažnija plovila. Ako u Betinu 500 sjednete iz bilo koje pasare iste dužine osjećat ćete se kao da ste ušli u brodicu za najmanje broj veću! Kupac testiranog modela, strastveni panulaš iz Crne Gore, opremio je Betinu onako kako to i priliči prema svojim željama i potrebama. Proizvođač i inače izlazi u susret kupcima pa je u brod moguće ugraditi gotovo sve što vam padne na pamet! Testirani primjerak bio je opremljen dizelskim motorom od 27 konjskih snaga proizvođača Sole Diesel, hidrauličnom kopčom i trolling ventilom. Hidraulična kopča je ugrađena zbog želje za ugradnjom trolling ventila, te, iako je to bila želja vlasnika, ne bih savjetovao ovakvu kombinaciju zbog nekoliko stvari, naime, brodica je ugradnjom ovih elemenata postala teža za nekakvih 80 – 100 kilograma, što sve u svemu i ne bi bio prevelik problem da sva težina nije na krmi. U prijevodu, ovakvim rješenjem u brodu je s vama uvijek jedna “osoba“ na krmi. Posljedično to dovodi do toga da se krma ukopava malo više no što bi trebala. Ono što bih savjetovao je kupovina malog pomoćnog motora koji se može montirati na veliku krmenu platformu, te bi se tako smanjila ukupna težina i povećala sigurnost boravka na moru. Nadalje, model se nudi u izvedbi sa unutarnjim ili vanbrodskim motorom, što uz mogućnost personalizacije Betinu 500 čini nevjerojatno prilagodljivom svim potrebama. Verzija sa unutrašnjim motorom u konačnici će biti nešto skuplja nego verzija s vanbrodskim motorom, ali zato verzija sa unutrašnjim motorom ima veliku i iskoristivu krmenu platformu ali i centralno smješten kašun motora koji meni osobno ne smeta, dapače, u ovakvoj brodici čak je i koristan. Za nostalgičare dizel i argola tu nema dvojbe, a ja, moram priznati, jedva čekam vidjeti verziju s upravljačkom konzolom.

Ribolov, kupanje…

Montirate li kakav bimini, a na klupe postavite jastuke, Betina 500 cijelo ljeto može služiti kao obiteljski brodić za kupanje i kratke izlete. No ljetna sezona je na izmaku, na kupanje se odlazi sve rjeđe i rjeđe, a većina brodica koje smo ljeti jedva viđali na vezovima odjednom ne isplovljavaju nigdje. Betina 500 ne bi trebala biti jedna od njih, ova je brodica rađena upravo da ostane u uporabi čitave godine. Jednostavna za održavanje, još jednostavnija za manevriranje, u jesenskim i zimskim popodnevima dovoljno je skočiti na nju ( što neće biti problem jer je brodica izuzetno stabilna za svoju veličinu ) upaliti motor i krenuti. Sve to može trajati tek dvije minute i već plovite prema poziciji. Nema prevelikog planiranja ni priprema, sve je brzo i jednostavno. Uz par vesala za Betinu 500 nema nemogućeg zadatka, lovite li panulom bilo koje vrste, skosavicom, peškafondom ili pak svijetlite feralom Betina je spremna za sve! Čak i oni koji odluče baciti kakvu mrežu sa Betinom neće imati problema. Pri samom ulasku na brodicu odmah se primjećuje njezina stabilnost, za mene je to bilo toliko upadljivo da sam pozvao kolegu da skupa sa mnom stane na jednu stranu – rezultat iznad očekivanog. Betina 500 je mala brodica rađena kao velika, pristup i pažnja koja joj je posvećena jednaka je onoj koju dobiva i veća najpoznatija Betina 700. Pri samom pogledu na brodicu jasno je da je konstruirana od ljudi koji žive od mora i za more, tradicionalnih linija, neprimjetno je ipak tehnički modernizirana. Za vrijeme testa vladala je bonaca pa smo ponašanje na valovima ispitivali na našim vlastitim valovima koji za Betinu 500 nisu predstavljali nikakav problem, postavljali se mi na njih provom, krmom ili bočno. Minimalna brzina koju smo postigli na 800 okr./min. iznosila je 2.2 čv, što je malo prebrzo za panulu živim mamcima, ali zato u rasponu od 800 – 1700 okr./min Betina 500 plovi idealnim brzinama za sve vrste varalica.

Krenuvši od prove prvo i najveće spremište se nalazi ispod provene portele (drugi put je kroz vratašca u kokpitu), dok se na krmi nalaze još tri manja spremišta ispod u klupe koja prati oblik krme pa mjesta za stvari ne bi trebalo nedostajati. Ručica komande motora montirana je na klupicu s desne strane te je lako dohvatljiva, a instrumenti motora na samom kašunu dobro su vidljivi i pregledni. Trocilindrični Sole Diesel uspjeli smo zavrtjeti do maksimalnih 3600 okr./min te postigli brzinu od gotovo 11 čvorova. S obzirom da je testirani primjerak gotovo 100 kilograma teži i s obzirom na raspored te dodatne težine na brodu vjerujem da će sljedeći primjerci ostvarivati povoljnije brzinske rezultate.

Chris standing up holding his daughter ElvaChris standing up holding his daughter ElvaChris standing up holding his daughter Elva

Barka sa dušom

U poplavi velikih i moćnih poludeplasmanaca pravo je osvježenje vidjeti proizvod kao što je Betina 500. Bez prave konkurencije otvorila je poglavlje “mini – poludeplasmanaca“ te svojom jednostavnošću, uporabljivošću i tradicijskim nasljeđem ostaje kao jedinstven proizvod na našem tržištu. Standardno opremljena konkurentna je cijenom, no opremamo li ju brodskim dizelskim motorom više i nije tako mali zalogaj, no želite li upravo ovako koncipiran mali kaić prave alternative nema.

Performanse
Okr./min kt
Min.800 2.2
1000 2.5
1500 4.2
2000 5.3
2500 6.2
3000 7.4
3300 8.6
Max. 3600 10.6

Tehnički podaci

Dužina : 500 cm
Širina : 195 cm
Težina* : 450 kg ( *testirana brodica 600 kg )
Pogon : Unutrašnji motor snage 6-35 ks
Vanbrodski motor snage 6-25 ks

Cijena standardno opremljene brodice : 34.000 kn bez trošarine, PDV uključen u cijenu

Chris standing up holding his daughter ElvaChris standing up holding his daughter ElvaChris standing up holding his daughter ElvaChris standing up holding his daughter Elva

Brodicu Betina 500 proizvodi i prodaje : Manikela d.o.o
Vidina 13, 21000 Split
tel/fax : 021/474 079
Mob : 098 971 41 99, 098 971 26 93
Web : www.manikela.hr
E-mail :
[email protected]

Uskoro će iz radionice firme Manikela svjetlo dana ugledati gliser radnog naziva Bet 595, beskompromisni fisherman koji svoje uzore pronalazi u usavršenim američkim brodovima i koji bi trebao postaviti nove standarde u gradnji “fishermana“ u Hrvatskoj. Predstavljanje novog proizvoda čitajte u nekom od sljedećih brojeva Praktičnog Ribolova.

Chris standing up holding his daughter ElvaChris standing up holding his daughter ElvaChris standing up holding his daughter ElvaChris standing up holding his daughter Elva
Niti jedan dio Praktičnog ribolova i Praktičnog ribolova more ne smije se reproducirati bez pisane dozvole izdavača. Uredništvo ne odgovara za stavove i moguće krive navode u autorskim tekstovima. Copyright © 2023 Praktični Ribolov | Sva prava zadržana