Mađarska – jezero Bugaszegi-tó

Na ovo predivno jezero naletio sam kada me prijatelj pozvao da budem s njim u čamcu na natjecanju BIG PIKE Pergető Kupa. Samo natjecanje je bilo fenomenalno, 32 ekipe u čamcima je ulovilo preko 300 štuka za 6 sati natjecanja, takav skor se teško može doživjeti na našim opustošenim vodama. Znao sam odmah da ću ovo jezero češće posjećivati...

PR / Broj 15 / Lipanj / 2009.

Piše: Tomislav Šimunović

Jezero je predivnog oblika, od šireg dijela kod ceste se polako sužava prema kraju, tako također ide i dubina, počinje sa metar i pol, te na samom kraju jezera nema više od 30 cm vode. Obale su prekrivene trskom i samo do pola jezera su postavljeni štandovi (Podravci bi rekli trepe), ima i oko 10-tak otoka od trske razbacanih po jezeru. Zanimljivo je da je jezero nastalo prije samo par godina i ako sam dobro shvatio u privatnom je vlasništvu. Štuke ima stvarno puno, nailazili smo čamcem na velika jata šarana i amura, soma također ima, jedino se sa lokalnima nisam mogao sporazumjeti oko smuđa!?

Kako smo mi lovili

Dakle, 17.5. uputili smo se na mađarske štuke tj. csuke. Vrijeme od jutra nije baš bilo obećavajuće, vrlo sunčano i bez vjetra, što je vjerojatno najgore što može biti glede ribolova štuke u plitkoj vodi. Unajmili smo čamce i platili dnevne dozvole, te se u 6:00 otisnuli na vodu. Odmah pri prvim zabačajima uspijevam nagovoriti Matiju da stavi Prologicovog 4play harringa od 13 cm, štuka od 3.50 kg mu razbija predrasude prema Swimbaitima. Ja lovim također na Prologicovog jerkin minnowa od 15 i 20 cm, kojemu sam provukao žicu kroz tijelo i montirao dvije trokrake. Riba predivno radi i neprekidno se nešto događa na vodi. Štuka stisne, otpadne, iskoči iz meredova ili završi u istom. Nakon sive hrvatske svakodnevnice, ovo jezero nakon 20-tak minuta ribolova ponudi koliko naša prosječna voda u 2-3 dana.

Lovili smo tako da smo usidrili čamac uz svaku uvalu ili granje i bacili svaki po dvadesetak puta te se pomjerili za nekih tridesetak metara. Poslije smo ponavljali pozicije koje su se pokazale boljima. Obišli smo desnu obalu prijepodne i ulovili 10-tak štuka od 1 – 4.5 kg, uz još toliko spadanja i praćenja varalice. Negdje na polovici jezera je kanal od trske u kojemu smo dobivali najveće ribe (sa proporcionalno manje grizeva), voda je tu malo dublja i vrlo je frekventno mjesto za sitnu bijelu ribu. Štuke također ima dosta svugdje po jezeru, ali na “pučini” su većinom sitnije ribe. Također, zanimljiva stvar je da u najdubljem dijelu jezera ima puno malih štukica, dok su veće izabrale plići dio, dakle, bent je najbolji za izbjegavanje ako želite uloviti išta krupnije. Skor je na kraju dana bio 27 ulovljenih csuka.

Ni na jednoj vodi nisam vidio toliko agresivne štuke, lip-gripove ovdje ne preporučujem (pajdo Marijan se uvjerio da štuka na lip-gripu toliko poludi da joj se podere koža na donjoj vilici i/ili pukne čeljust), osim ako ju ne mislite ubiti. Čim dođu do čamca, ove ribe totalno podivljaju i samo meredov je jedini siguran način za njihovo prihvaćanje u čamac.

Na natjecanju mi je jako puno ribe otpalo (stid me reći koliko), a razlog sam shvatio tek poslije. Voda je u prosjeku plitka oko pola metra, varalice koje su pogodne za ovakav tip vode su plivajući jerkovi i swimbaiti, koje štuka agresivno gađa sa par metara i u zaletu jednostavno loše pogodi ili fula varalicu, te su trokrake zabijene većinom sa vanjske strane usta.

Probali smo varalice voditi jako sporo, s puno pauza, što je rezultiralo dobro spakiranim 4play-om i Bertoxovim jerkovima. Pri putu na ovo jezero, voblere, kašike, leptire i gume na jig glavama možete slobodno ostaviti doma jer ćete loviti samo alge sa dna.

Lokalni naravno love malim žlicama koje sporije tonu, ali i love dosta slabo. Bio mi je vrlo simpatičan jedan Mađar koji se vozao iza nas i dizao prst za svaku ulovljenu ribu te špijunirao varalice. Bacao je kašiku i nije ulovio ništa. Znači, idealna prezentacija je polako vođeni jerk ili swimbait 10 cm ispod površine. Nismo bacali prevelike varalice (iako nema prevelikih varalica za štuku), jer je jezero dosta mlado i još uvijek nema velikih mama preko metra, a sitnije varalice dosta sporije tonu, te ih je lakše voditi u pol` metra vode – da ne diraju dno koje je prekriveno ljigavim algama. Probali smo bacati zare i popere, ali bez ikakvih rezultata. Lovili su isključivo 4play harring 13 cm u svim bojama, Jerkin minnow 15-20 cm i Bertox jerk 10 cm. Od voblera jedino je bilo moguće vući Rapalinog jointeda i Yo zuri ss minnow 9 cm.

Inače, jezero je vrlo pogodno za fly fishing i dosta ljudi prakticira lov na veće streamere, čak imaju i ligu FF štuka. Bilo mi je malo krivo što nisam ponio štap za mušičarenje, jer ujutro i navečer dobro radi štuka, a preko dana uopće nije problem iz čamca locirati veća jata šarana.

Jutro je apsolutni top termin za štuku, lovili smo od 6-11 h, a potom smo lovili čevape po roštilju, oko 16 h smo ponovo bili u čamcima i upisali se sa još par riba. Uslijedio je pozdrav s domaćinima i put pod noge. Usput, mađarski carinici će vam oduzeti meso za roštilj i višak alkohola pri prelasku granice, tako da je bolje te stvari kupiti uz put u Mađarskoj.

Jedva čekam jesen i malo hladnije vrijeme da se ponovo družim s mađarskim csukama!

Kako tamo doći i koliko to košta?

Do jezera Bugaszegi-tó dolazi se iz smjera Slavonije, D.Miholjac-Pecs-Kaposvar-Balatonboglar, iz Koprivnice se ide autoputom M7 i silazi na 142 km, jezero je odmah pored silaska sa autoputa. Balaton je na dva kilometra od jezera, a turistički gradići Balatonelle i Balatonboglar su dobre destinacije za vaše bolje polovice dok vi jerkate na jezeru.

Dnevna dozvola košta 2000.00 HUF (oko 60 kn), najam čamca 2000.00 HUF, a lovi se od 6:00 do 20:00.