Rijeke Lahinja i Dobličica

PR / Broj 32 / Studeni / 2010.

Štuke preko metra a nitko ih ne lovi!!! Gdje to ima? U susjedstvu…

Piše: mrv@

Kad vas netko pozove u ribolov ovim riječima, što je učiniti? Pa naravno, otići i provjeriti! Damira Bubnjića znam s foruma Varalicar.com (nick Buba), znam da voli dobar pribor i da ima zavidnu kolekciju. Jednom prilikom smo ušli u razgovor o varalicama za štuku i općenito o štukolovu kad je spomenuo da lovi na rijeci Lahinji i da tamo ima ogromnih riba ali da ih nitko ne lovi! Njegov rekord s te rijeke je štuka od 112 centimetara, a tvrdi da je vidio monstrume od preko 130 cm! Naravno da sam bio „malo“ skeptičan, ali ovu od 112 cm ima prepariranu doma tako da me sigurno nije muljao! Begija nisam puno trebao nagovarati, jednostavno smo se Bubi najavili da dolazimo sutra! Sreća da je bio vikend pa je bio slobodan, inače od naše ekspedicije ništa. Ustajem u pola 5, jednako kao i kad idem na posel, ali sad s voljom jer sam cijelu noć sanjao kako zatežem metrašice! Od nervoze ne mogu pojesti ni burek, još sto kilometara do cilja! U Varaždinu je 6 stupnjeva a u Zagrebu -2! Neće valjda to utjecati na ribolov?!?

Preko Bosiljeva prema Ljubljani

Furamo se po autoputu za Karlovac i dalje prema moru i na izlazu Bosiljevo idemo prema slovenskoj granici te pratimo tablu za Ljubljanu. Prelazimo Kupu i Begi mi pokazuje slap gdje je maznuo svoju prvu mladicu u životu na Shad Rapa od 9 cm! I još je riba bila u mjeri (80 cm). Tim dijelom Kupe gospodari RD Črnomelj, ista ta ribiška družina gospodari i dijelom Lahinje i Dobličicom, rijekama na kojima ćemo danas loviti. Dobro je znati, ak ne grizu štuke, možda će mladice… Nismo se dugo vozili i dolazimo u Črnomelj, parkiramo se u centru pored Nove Ljubljanske Banke (neki od starijih se „možda“ sjećaju stare Ljubljanske Banke…) i čekamo da Buba dođe. Odmah tu ispod protječe neka rijeka, Begi kaže da je Kupa ali na tabli s kartom vidimo da je to Lahinja. Široka nekih dvadesetak metara, bistra voda, nekakav slap… ne izgleda loše! Evo i Bube. Kaže nam da je vodostaj viši nego normalno i da ima još puno trave, da još nije vrijeme za štuku ali kad smo već navalili, tu smo! Pita da li idemo prvo na kavu u birtiju ili idemo odmah na vodu. Ej, pa ja sam se ustao u pola 5 da budem u svitanje na vodi! Naš odgovor mu se svidio jer i on daje prednost ribolovu nad birtijom.

Top pozicije

Kad vam netko kaže da u nekoj rijeci postoji velika koncentracija štuka preko metra, kako zamišljate te pozicije? Naravno da vam prvo na pamet pada totalna divljina, trnje i kupinje, medvedi vas pozdravljaju na spustu prema rijeci a helikopterom vas izvlače kad završite ribolov. Vozili smo se autom cijele tri minute, dvije minute je meni s ovom mojom kljakavom nogom trebalo da se spustim po stepenicama do vode i već sam, nakon šest minuta kako sam izašao iz auta, prvi put zabacio! Top mjesta u centru grada. Vidim tragove automobilskih guma na travi i pitam Bubu jel se može dolje s autom, on samo potvrdno odgovara. Mi se sad nalazimo 50 metara nizvodno od onog slapa kojeg smo gledali s parkirališta Nove Ljubljanske Banke! Ribolov u centru grada, to me podsjeća na Rinžu u Kočevju ili Ronnebyahn u Ronnebyu. Eto kaj vam je EU! Metarne štuke u centru grada. Voda izgleda fenomenalno, malo je mutnjikava i povišena od kiša koje su padale, a sa obje strane obale puno granja u vodi, panjeva i opalog drveća. Buba kaže da ima puno trave, ali za oko jednog Podravca trave uopće nema! Bez problema se mogu voditi bilo kakve varalice, ne treba nikakva weedless montaža. Uz obalu se može bez problema hodati, malo je bilo blato al smo u niskim cipelama prolazili svugdje, a granje uz obalu je svako malo prokrčeno i napravljeno je ribičko mjesto tako da bez problema lovite. Odmah kako sam se spustio sa stepenica stao sam na prvu poziciju i na sajlicu sam stavio Prologic 4play Herringa Swim&Jerk od 19 cm u boji bakalara.

Bacio sam pod suprotnu obalu i polako ga namatao. Buba kaže da je najbolje prolazio s prirodnim bojama, a ja volim poslušati domaćine kad prvi put dođem na vodu. Barem prvih pol vure, ha-ha. Normalno da nisam skoncentriran pošto blejim okolo jer su mjesta fantastična i već sam pod obalom i puštam da mi struja zanese varalicu pod krošnju grma s moje lijeve strane, kad se događa ono što se moralo dogoditi. Štuka od jedno 2 kg mi udara pod nogama, ja traljavo kontriram jer se nisam nadao (čuj, nisi se nadao grizu, a bacaš varalicu…) i samo ju okrećem bez da sam ju dobro piknuo i štuka odlazi. Odmah prvi zabac! Buba kaže da nema veze jer je mala, a ja mu kažem da sam ovu ribu izvadio u Podravini, barem tjedan dana bi se pričalo o njoj, ha-ha. Begi je odmah dotrčao i zašpotao me što nisam koncentriran. Kriv sam! Neka, doći će druga. Begi odlazi uzvodno do slapa, ja ga ne mogu pratiti zbog terena te Buba i ja odlazimo nizvodno – a mjesta, sve bolja jedno od drugoga! Odmah uz obalu je dubina i štuke očito koriste nadvijene krošnje uz obalu kao zaklon jer je voda jako bistra. I pored toga što je danas mutnija nego inače, vidi se barem na dva metra dubine! Stavljam Monarch Dok TNT jerka u boji ostriža i bacam pod drugu obalu u kontra tok koji stvara srušeno deblo. Malo je teže jerkati jer voda ima popriličan protok, ali domaćin kaže da je inače sporija, što je dobro znati za buduće posjete. Nakon par promjena mjesta i sličnih zabaca, na pola vode se diže štuka sličnih dimenzija onoj kakva mi se otkvačila i do obale prati TNT-a ali ga ne uzima. Bitno je da su zainteresirane! One ribe koje nisu uz obalu uz neku su prepreku na dnu i TNT ih je isprovocirao da se dignu s tri metra do površine i da vide kaj je to. Šteta što nemam nijednog brzo tonućeg TNT-a, ali zato imam Salmo Slider tonući. Zabacujem njega, ali struja je prejaka da bi ga se moglo voditi kako treba pa odustajem od ove varijante. Stavljam nazad Prologic 4playa od 19 cm i pretražujem teren. Bacam ga pod drugu obalu i puštam da ode pod krošnje i kad potone na nekih metar dubine počinjem s povlačenjem. Ovo mogu raditi bez problema jer je odmah uz obalu dubina. Na jednom odličnom mjestu (a takvih je barem 100!) bacam 4play pod drugu obalu i odmah idem namatati. Nakon dva okreta ručice role osjetim jak udarac. Kontra pravovremena i jaka, Fenwick se poprilično spigao i onda razočarenje, štuka je pregrizla špagu! Varalica 19 cm, titanium sajlica od cca 25 cm i uspjela je cvikati! Buba i ja smo se samo pogledali. Tješim se da je pobrala varku od naprijed i da se okrenula, ali i po osjećaju na štapu i po tome što je napravila, ovo je bila mama! Tražim po kutiji drugog 4playa, barem sličnog ovom i nalazim jednog s kljunom u boji ostriža. Ti s kljunom su potpuno isti kao i oni bez kljuna ali neuporedivo lošije rade! Barem meni. Ali dobra strana im je što se taj kljun može otkinuti pa onda rade isto kao i oni bez kljuna. Bacam tu varalicu nekih desetak minuta i ne sviđa mi se kako se ponaša u ovoj vodi. Stavljam 4playa u boji neke gubave žutooke i narednih pola sata ništa se ne događa. Polako odlazimo k dubljem dijelu i poziciji gdje je Buba (i ne samo on) vidio onu od 130 cm.

Tih 50 metara koje posjećuje taj krokodil su idealni. Dubina se povećava na nekih 5 metara u prosjeku, obale su poprilično zarasle i ima puno debelog granja u vodi. Da stvar bude ljepša, Lahinja ovdje lagano skreće udesno, vanjski rub je fino zarastao i krošnja je jedno dva-tri metra od obale, tik do vode. Tu mora da se krije dobra riba. Odlična stvar je što se može dosta dobro zabaciti uz krošnju i pustiti da voda zanese varku ispod krošnje. To i radim nekoliko puta ali bez uspjeha, 4play roni suviše plitko, a dubina je prevelika da bi se mama samo tako digla s dna na varku. Mada, da sam imao SPRO BBZ 6 incha Fast Sinking… ali ostao je doma. Polako se vraćamo prema početnim pozicijama i ja imam još par praćenja na TNT u boji ostriža, varalica jako zainteresira štuku ali ona odustane kad treba primiti. Sve te ribe su fino ugojene jer na Lahinji ima more krupne bijele ribe, otud i tako velike štuke. Nalazimo se s Begijem koji je radio sve kontra od mene (na taj način se najbolje vidi što pali taj dan), dakle, bacao je drečave varalice i nije imao nijedan griz ili praćenje tako da nas malko čudno gleda dok mu pričamo dogodovštine. Sreća da me vidio s onom prvom štukom… Ali Begi se upisao sa lijepim klenom i jos k tome vidio hrpu velike bijele ribe. Pitam Bubu gdje je dobio onu svoju od 112 cm, a on odgovara: „Ne ovdje, na Dobličici!“. Pa šta se čeka, idemo na Dobličicu.

Kao Dobra, a i liči! Dobličica!

Sjedamo u auto i pravac Dobličica. Na prvi pogled podsjetila me na Klokot! Široka taman da ju mogu prebacit s mušičarskim priborom (uz moje jako skromno i limitirano znanje!), voda jako bistra, a obale zaraštene. Vidim da od jerkova i swimbaita ne bude nikaj jer vidim dno na pet metri, a na ovom zavoju ne vidim dno! Stavljam velikog Slotterra na glavi od 20 grama i varalica tone jako dugo! Ima sigurno desetak metara! Par puta odižem i varka ide još dublje. Rupa u rupi! A na dnu rupe, panj. I ostajem bez silikonca. Naredna dva komada prolaze jednako samo što sam promijenio mjesto. Dobličica je puna panjeva i silikon je nemoguće provući par puta, a da ne zapnete (ako ga vodite ispravno, ha-ha). Odlazimo malo uzvodno do mosta. Tamo se fino vidi sve na dvadesetak metara uzvodno i nizvodno i voda je plića, Begiju lijepa štuka prati žlicu ali neće uzeti. Očito da Buba zna kad kaže da još nije vrijeme. A i nije još vrijeme jer je površina Dobličice prepuna lišća koje pada s drveća i radi tepih koji ne možete probiti varkom. Gubim još par varki i frustriran lišćem odlučim da je dosta za danas. Buba i Begi dolaze s mjesta gdje ja nisam išao jer ne mogu preskočiti potok i nikaj nisu dobili. Pitam Bubu jel to taj zavoj na kojem je dobio onu od 112 cm, on kaže da nije i da bismo trebali otići još nizvodno. To smo ostavili za drugi put (jer se tu definitivno vraćamo“kad joj bude vrijeme!“), a Buba, iako nam nije pokazao mjesto, pokazao nam je izvrsni preparat te štuke (a i hrpe drugih riba) u svom domu. Za kraj smo otišli na odličnu pizzu i umrli od smijeha kad smo u meniju vidjeli da nude i pičiće (mini pizze)! U povratku sam se sjetio opet one mame što mi je otišla i neko vrijeme sam šutio. Nadam se da će se riješiti piercinga dok ne dođem opet… s duplo dužom sajlom!

Dozvole i gazde

Rijekama Lahinjom i Dobličicom u okolini Črnomlja upravlja RD Črnomelj. Adresa je:

RIBIŠKA DRUŽINA ČRNOMELJ
Ul. 21. Oktobra 10. p.p.36
8340 Črnomelj
Tel: 07-30-52-022

Dnevna karta za turiste (dakle za nas) iznosi 15 eura i može se kupiti na benzinskoj crpki Petrol u Črnomelju, Belokranjska cesta 1. Sve ostale informacije možete vidjeti na stranici: