NOVE KNJIGE – PRIKAZ

3 min read

TEKST : SINIŠA SLAVINIĆ

Fenomenalna knjiga o podustu

Leskovčanin Bratislav Kodalović, pravnik po struci, veliki je zaljubljenik u sportski ribolov, a prije svega u ribolov mrene i podusta. Život je posvetio ribolovu upravo na ove dvije vrste riba i postao i više nego stručnjak za njih. Svoje višedesetljetno životno iskustvo u ribolovu na mrenu i podusta, kao i znanje iz stručne literature pretočio je do sada u dvije veoma uspješne knjige: „Mrena“ i „Skobalj“. Zapažene članke o ribolovu na ove ribe objavljivao je i objavljuje u nizu ribolovnih i drugih listova u Srbiji. Više godina je uređivao rubriku o lovu i ribolovu u lokalnim novinama „Naša reč“ u Leskovcu. Osim nastojanja da, kroz svoje tekstove i stručne istupe popularizira sportski ribolov, zaslužan je i što su zakonski zaštitićeni podust i mrena na vodama Srbije. Njegov višedesetljetni apel i angažman urodio je plodom 2009. godine, kada je u Nardebi o lovostaju uvedena i zaštita podusta (skoblja), što se tiče lovostaja i minimalne mjere (20 cm) na vodama Srbije.

Knjiga „Skobalj“ doživjela je ove godine svoje drugo izdanje, a Kodalović se potrudio da ona bude znatno dopunjena i proširena novim saznanjima o podustu (tintašu, bojniku) odnosno skoblju kako ovu ribu nazivaju u Srbiji.

Za sportske ribolovce ova riba predstavlja najveći izazov i najveću enigmu, a ako bi smo rangirali plovlaroše po znanju i veštini, skobljašima bi pripalo ubedljivo prvo mesto., kaže Kodalović.
Knjiga „Skobalj“ je više nego običan praktični priručnik o ribolovu podusta. Na više od 200 stranica, čitatelj u svijet ribolova podusta kreće s odlomkom o povijesti (sportskog) ribolova, potom ga autor upoznaje s podustom, njegovom biologijom, obitavalištem i životnim navikama (staništem, razmnožavanjem), a onda kreće u otkrivanje svijeta mamaca i primame za ribolov podusta, od onih klasičnih, ponekih već i prepuštenih zaboravu povijesti, do modernih vezanih uz ribolov hranilicom, plovčenjem odnosno bolognese tehnikom na velikim i malim rijekama u poglavlju o priboru i ribolovu podusta. Crteži tradicionalnih načina i tehnika primamljivanja, kao i sistema za ribolov u različitim uvjetima i tehnikama ribolova obogaćuju ovu vrijednu svevremensku knjigu. Knjiga ima trinaest poglavlja, među kojima su i ona vezana uz zaštitu podusta kao vrhunske sportske ribe, a ne nikako korova, kako ga vole okarakterizirati i neki „sportski“ ribolovci u Hrvatskoj. Ribe koja je važna karika u životnom (hranidbenom) lancu svake rijeke, a što se sportskog ribolova tiče izvrsna sportska riba, koja daje puno zadovoljstva, ali svojom lukavošću od ribolovca traži vrhunski pristup, ako je želi uloviti, a potom i pustiti, odnosno zadržati samo zakonom dozvoljen broj komada. Brojni recepti na kraju knjige za pripremu podusta otkrivaju ovu ribu i kao odličnu deliciju.

Chris standing up holding his daughter ElvaChris standing up holding his daughter ElvaChris standing up holding his daughter ElvaChris standing up holding his daughter Elva

Uglavnom, riječ je o vrijednom izdanju, ne samo za ribolovce Srbije, već i za čitatelje s cijelog područja nekadašnje zajedničke zemlje, koje povezuju jezici istog izvorišta. Knjiga je napisana na srpkom jeziku, latiničnim pismom, tečno i literarno priemčivo, pa kada se jednom krene s čitanjem, ne prestaje se do zadnje stranice. O tome koliko je riječ o vrijednom izdanju koje je zabilježilo tradicionalne načine sportskog ribolova na podusta (klasične dubinske i na „postavu“), ali i najnovije „moderne“ tehnike, na plovak (plovčenje bolognesom i direktašem) i sa hranilicom na dnu (feeder), ne treba trošiti riječi.

Niti jedan dio Praktičnog ribolova i Praktičnog ribolova more ne smije se reproducirati bez pisane dozvole izdavača. Uredništvo ne odgovara za stavove i moguće krive navode u autorskim tekstovima. Copyright © 2023 Praktični Ribolov | Sva prava zadržana